söndag 17 februari 2013

Träning jobb och vila

Vilken känsla det är, att vara trött på ett skönt och hälsosamt sätt. Att få känna hur musklerna har fått gjort sitt och suga ur det sista och det sprudlar av endorfiner. Jag har haft en toppendag på jobbet och har fått släppt löst på träningen och som belöning slappa i bastun. Sen var middagen serverad. Rotfrukter i ugn, timjankyckling med parmesankräm och sparris. Mums!! Nu sitter jag och dricker en kopp the ur den superfina koppen som jag fått av min mamma. Funderar på hur vi ska lösa spisplatsen i köket. Det har suttit en jättefin vedspis i köket som vi måsta ta ut under renoveringen och jag lvervöger om vi ska sätta tillbaka den som var den första tanken. dels för att den inte ör i så bra skick men även funktionen. Man får in max en vedpinne och jag skulle tro att den kommer bli mer en avställningsyta. På andra sidan väggen vilket också är i köket har vi kakelugnen så jag är sugen på en fin spis med funktion. Hhm svårt! Kikar runt på blocket och alla dess möjliga sidor men hittar inget bra. Det viktiga är att behålla husets charm och inte ta bort för mycket av det gamla. Kylskåpet blir ju crème och spisen blir ruff och grov så jag tror att något liknande skulle passa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar